heyesmay.reismee.nl

'Welcome to Norway, thank you for choosing SAS´

Hallo lezers,

8 januari 07:15 zat ik in de auto op weg naar Schiphol. Ik zou naar Oslo vliegen om vijf maanden mijn minor in Lillehammer te volgen. Op dit punt had ik er heel veel zin in, maar man wat was ik zenuwachtig ineens. Natuurlijk had ik weer gekozen voor een stormachtige dag. Dankzij KLM was ik er al op voorbereid dat SAS ook vluchten eruit zou gooien. En ja hoor, daar kwam het bericht: ´Your flight has been canceled´. Met nog maar 30 minuten op de klok (aka op Google Maps), zijn m'n moeder en ik naar de Mac gereden om daar een lekkere bak koffie te drinken. Die konden we allebei wel goed gebruiken. Al vrij snel werd bekend dat m'n vlucht verplaatst was naar de avond om 19:05. Toen kwam het tweede probleem: Ik ging online inchecken, maar ik kreeg geen stoel toegewezen (mensen die wat vaker vliegen weten dan dus ook dat dat vaak betekent dat de vlucht volgens het systeem overbooked is). Ik had geen zin om dit af te wachten dus heb ik telefonisch een stoel weten te fixen. Dan denk je: ´Okay, alles gaat voorspoedig en alle problemen zijn opgelost´. De cosmos dacht daar anders over. Eenmaal op Schiphol kwam de vrouw bij de baggage balie met hetzelfde verhaal. Nu was ik dus nog steeds niet verzekerd van een plek in het vliegtuig. En dan denk je: ´Ik ga effetjes door de douane´. Zo ging het dus niet. Dat effetjes, duurde wat langer. Bijna alle tassen moesten open gemaakt worden en toen stond ik daar weer 20 minuten. Ik moet zeggen dat het uiteindelijk nog niet zo erg was. De jongen van de douane was wel mijn type zegmaar. Hij had bijna het cadeautje van m'n moeder verklapt, maar dat vergeef ik 'm wel ;) Maaaar, na al het gezeur en geneuzel kon ik gewoon mee in het vliegtuig! Hooray!! En hij was ook helemaal niet overbooked. Er waren nog 19 plekken, dus waar het systeem dat vandaan heeft. I don't know...

Eenmaal in het vliegtuig ging alles een stuk soepeler (gelukkig maar). Het kopen van een treinkaartje lijkt heel erg op hoe het in Nederland gaat. Het enige verschil is dat je het persee met Credit Card moet betalen en dat doe ik liever niet. In Oslo had ik een hotelovernachting geboekt bij Citybox. Het leek me wel een leuk idee om Oslo al een beetje te verkennen en wat bekender te worden met het land. Hieronder een plaatje van het hotel

'S ochtends werd ik uitgerust wakker en heb ik de stad een heeel klein beetje verkend door te gaan ontbijten bij Coffee House. Kwa prijzen lijkt het heel erg op de Starbucks. Voor een croissaintje en een latte macchiato moest ik 80 NOK betalen. Dit is omgerekend ongeveer 8 euro. Aangezien ik daardoor toch al op een station was, heb ik gelijk een OV kaart geregeld. Voor zo'n kaart betaal je 50 NOK en dan kan je er geld opzetten en met de trein en bus reizen. Heel handig dat het net zo werkt als in Nederland! Dat maakt het toch wel een stuk makkelijker Om 12:34 stond ik weer met mijn twee koffers klaar op het centraal station van Oslo, om mijn reis naar Lillehammer te vervolgen. Daarover later meer, en voor wie dit nu nog leest: ´Slaap lekker!´

Reacties

Reacties

Mama

Slaap lekker Esmay en heel veel plezier! Ik kijk uit naar het volgende verslag.

Oma

Lieve Esmay,
Ik verheug me op je nieuwtjes en foto's!
Succes en liefs van mij.

Atie

Hi Esmay, leuk zo'n kijk op jou leven. Gelukkig heb je je draai inmiddels gevonden.
IKEA, ja dat net wat voor jou.
Het ziet er wel een beetje koud uit.
Slaap lekker!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!